fridaedman

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Sooner than is seems, life turns around

Av Frida Edman - 8 mars 2012 17:43

GRYM dag!

Skoltävling idag då. Hade finaste Power Line.

Fick höra massor "han är galen på framhoppning, bablabla" men nej, han va hur lugn som helst! Kände liksom på mig att det skulle gå bra och va själv hur lugn som helst. Jobbade inte med honom utan lät honom gå som han ville med huvudet. Han är en väldigt nervös häst som har lätt för att stressa upp sig och hålla på. Han hoppade super på framhoppningen utan något brall alls fram tills vi skulle hoppa oxern. När jag fattade galopp började han med ett litet bocksprång, hoppade hur bra som helst sen efter så brallade han iväg. Tänkte "herregud hur kommer detta gå" men va fortfarande inte alls nervös haha. Startade först i 90 så red runt på banan medans dom höjde. Han va lite nervös men tror faktiskt han va mer nyfiken och taggad för han låg på som bara den. Men GUD så FIN han var! Grunden gick hur fint som helst, bra flyt, höga luftiga språng och jag kände verkligen att han va helt med mig och ville detta. Pigg och framåt, lite studsig mellan och mot hinderna men de är precis så som jag vill ha honom! Omhoppningen kändes sådär, ökade mycket och svängde så snävt jag kunde. Mellan 9 och 10 blev de en gandka dålig sväng och han flöt ut massa mot väggen men jag rätade upp hans huvud så han hoppade utan problem finisen! Efter 10an va de ett hinder kvar och i några hundradelar fick jag panik. "Var f*n är nästa hinder?!?!" Hahaha, så blåst! Men insåg snabbt vilket hinder de va så gjorde en fin sväng och DAMN vad han flöög över sista hindret! Kändes som vi flög i en evighet! Hade världens lyckorus efter ritten! Så sjukt otroligt härlig han är! Han har alltid varit min favorithäst på skolan, han och I Want You, men idag tog han ännu ett kliv längre in i mitt hjärta!

Ledde klassen ganska överlägset jättelänge tills de kom några privatponnyer och rejsade runt banan och puttade ner mig så jag slutade på 4e plats. Vi har ju inte indelat storhästar, ponnyer, privat och lektionshäst. Hamnade alltså på 4e plats och bäst av skolhästarna med massa positiva och härligt värmade kommentarer och graulationer från klasskompsiar och folk på skolan! Måste få säga själv att vi gjorde en superbra runda, gick in först och gav dom andra något att bita i ;) Finase Power Line gjorde min dag och jag kommer leva på dne känslan länge!


 

Älskade häst! <3


Btw, grattis till Pernilla och Matilda i min klass som vann 70cm och LB:1an! Grymt bra jobbat tjej, tror 2A regerade idag? :D


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Edman - 11 april 2012 23:33

Halloo everybody! Som ni antagligen märkt uppdaterar jag inte längre. Började kännas ensamt att ha en blogg själv haha! Och eftersom dom andra på stallkompisarna också kände för att ta upp den bloggen igen så hittar ni mig numera på:   http://s...

Av Frida Edman - 26 mars 2012 16:12

    Har just nu paus med Julia! Åker hem på Söndag..      ...

Av Frida Edman - 24 mars 2012 11:00


Saknar dig något oerhört min fina ponny.. Snart har de gått 9 månader sen du åkte. Det är sjukt som tiden bara rinner förbi, utan att man kan göra något åt det. Måste hälsa på i sommar, måstemåste! Jag hade kunnat göra vad som helst för att få till...

Av Frida Edman - 23 mars 2012 22:36


Halloo! Riktigt mysig dag igår, vi red till skogen och busade med hästarna! :D Först red jag Otto, Julia Malle och Camilla Emkenda, sen red jag Matilda och Julia Cassie. Så härlig att galoppera runt i skogen och bara busa! Idag red vi alla hästar...

Av Frida Edman - 18 mars 2012 21:38

Hallo! Bara inne och vänder lite snabbt! Helgen har varit lååång och fullspäckad! Igår va de tävling med 5 unghästar vilket tar sin lilla tid ;) sen stack jag och Julia till traffic light och jobbade! Dock kom vi hem kvart över två och gick upp kvart...

Presentation


Jag heter Frida Edman, är 17 år och bor i Helsingborg. Min vardag består till en stor del av hästar men också av mina vänner. Följ mitt liv och mina tankar i medgångar och motgångar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards