fridaedman

Alla inlägg under november 2011

Av Frida Edman - 29 november 2011 22:46

Har nyss satt mig vid datorn efter att ha solat och käkat samtidigt som jag glodde på tv. Måste sola massa nu inför nyår så jag blir brun. Vill ju inte gå med klänning och vara helt vit, nejnej! Måste hitta en klänning också, och skor.. Börjar ju närma sig nu! Bara 4 veckor kvar av 2011.. Sjukt! Tiden går så himla fort, känns som de va igår som skolan började. Snart är man 30 bast, har eget hus, bil, familj och allt! Nej tack, vill gärna vara ungdom ett tag till (;


 

Bild sen i somras!


 


Av Frida Edman - 28 november 2011 21:13

Halva klassen va typ borta idag! Men vi son va där julpyntade och så, mysigt! Jag, Lina och anna longerade och hade sitsträning på Dubai. fick mkt beröm av Ann för sitsen och hjälpernas inverkan. Vi såg en film på svenskan, "Pojken i randig pyjamas", och herregud så sorlig den va! Handlar om koncentrationsläger, ni måste se den! Det är sjukt att sånt hände på riktigt.. ush!

Sen stack jag raka vägen till örs och hoppade Cap One "Cappo". Han har hoppkapacitet kan jag lova! Han är fortarnade väldigt grön och vinglig men han är känslig och mycket söt! Han är lite osäker på hinderna, precis som om han tänker; vågar jag? Men det är bara att hålla om honom och visa att han kan, så hopppar han! Han är ganska svår att följa i sprången, beror nog ganska mkt på att han hoppar lite som unghäst, men fin de kommer han att bli! Vi hade två räcken på ena långsidan som vi hoppade några gånger. Han hoppade mkt bättre när han fick komma i galopp än i trav och vi fick några rikigt bra språng i slutet! Han lyssnade fint när jag fick trycka på han för att lägga honom rätt. Fin liten kille! SKa hoppa honom någon gång i veckan :)

Red Zollie sen, hon va rikgit fin! Körde mkt galopparbete och ställde igenom åt båda hållen samt längde och kortade. Hon blev riktigt låg och lösgjord när jag trava av henne. Dock gick hon på tårna både till och från ridhuset och allt va suuperläskigt! Haha sötehäst.


Långt inlägg, I know, men måste plugga så vet inte om jag hinner slänga in ett till senare, men de märker ni!

Chiaao!


 


Av Frida Edman - 27 november 2011 20:40

Denna låten hörde jag och Ella på heela tiden igårnatt när vi kommit hem från showen! Som för övrigt gick väldigt bra, alla skötte sig utmärkt, både hästar och människor!

Mysig låt, sån man bara kan koppla av till. Funderar på att ha den till en film om Hanni. Älskar att göra nya filmer på henne som jag kan kolla på när jag saknar henne för mkt. Ska förresten skriva ett inlägg här om Hanni och dom sen, så ni får en större inblick i vilka dom var och vad som hände, för er som inte redan vet (;


Nej nu ska jag läsa den boken som jag skrev om innan. Fortfarande på s.40 Keep up the good work eller något?



 


Av Frida Edman - 27 november 2011 19:07

Nyss kommit hem från stallen. HERREGUD vad det blåser helt seriöst..

Cyklade till Zollie och hade medvind, så bara gleed hela vägen dit. Sen fick jag skjuts av Jennies mamma till örs. När jag hoppade av bilen så bara flög jag iväg mot hagarna, kunde inte stanna haha! Måste sett ganska kul ut. Efter jag jobbat skulle jag då GÅ hem i motvind! Kom verkligen ingenstans.. Så fort det kom en stark vind vilket det gjorde vädligt ofta så gleed jag några meter bak igen. Sjukt säger jag bara..

 Nu ska jag käka lite & kolla tv, sen blir de antagligen plugg resten av kvällen, och ngt inlägg kan jag nog också lova! :D


 



 

Av Frida Edman - 27 november 2011 15:16

Vilken storm det är ute!

Va och hjälpte barnen pynta i stallet i morse! Fint blev det :) Tänkte plugga lite nu, ska göra klart frågor om en bok tillas ikväll och insåg nyss att jag läst 40 sidor av 300. Panik! Sen ska jag försöka ta mig ut till Zollie och fixa till henne, blir ingen ridning idag inte! Jobba i stallet och kvällsfodra och låsa sen, sen antagligen plugga lite till. Motivation? Nej!


Lisa sa till mig i stallet att denna låten passar bra in på mig, om man hade bytat ut nervous mot anrgy. Måste erkänna att det är sant haha! Stämmer väldigt bra in, menar aldrig saker jag säger när jag är arg. Lyssna!


 


Av Frida Edman - 26 november 2011 12:24

Första inlägget, woho!

Jag heter då Frida, är 17 år och bor i helsingborg. Jag går på Helsingborgs ridymnasium andra året. Rider på Ödåkra Ridsällskap i hoppspecialen och även vanlig grupp men ska sluta i den efter jul. Hade 3 medryttarhästar innan; Hannigall, Zarrasin & Nolita, men dom är tyvärr sålda nu! Nu rider jag Zollie, som ägs av Sandra, några dagar i veckan. Rider även i skolan såklart.

På dena bloggen kommer jag blogga om hästarna givetvis men också min vardag utöver stallet och sånt! Skapade en blogg mest för att jag vill ha ngnstans att skriva när jag känner för de, orkar ju inte uppdatera allt på Facebook (;


Måste fixa mig nu, snart öppet hus, jubileum och show på skolan!

Chiaao!

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Frida Edman, är 17 år och bor i Helsingborg. Min vardag består till en stor del av hästar men också av mina vänner. Följ mitt liv och mina tankar i medgångar och motgångar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards