fridaedman

Alla inlägg under december 2011

Av Frida Edman - 31 december 2011 20:00

2011 lider mot sitt slut!

Hoppas ni har en sjukt bra nyårsafton, så hörs vi nästa år! ;)



Gott nytt år kära läsare!



 

Av Frida Edman - 31 december 2011 14:59

Va hos Zollie i morse och fixade mat, mockade, strödde upp massor med halm så hon får det gosigt inatt och hackade bort is från vattenbaljan haha. Gav henne nyårsmorötter i hagen som hon gillade skarp, sötnöt! Synd att det blivit så kallt idag.. Kommer ju frysa ihjäl ikväll! Men någongång ska det väl börja antar jag ;)


OCH nu kommer filmer på Cappo! Hade tid över så passade på att ladda upp dom. Tycker fortfarande han är svår att följa i travhoppning vilket ni nog lär se, men annars tycker jag att jag börjar få klämm på honom i hoppningen! Han är ju så fin lill-killen, han kommer bli super :)


 
 
 
 
 
 
  Många filmer haha! Lisa snackar lite på några, men strunt i det :D


 

Av Frida Edman - 31 december 2011 13:00

Ska sammanfatta 2011 med ett mening:

Ett år som gått upp och ner i vågor men mestadels bra med en sommar jag sent kommer glömma!

Höjdpunkt: Sommaren!


Så sant så. Det har verkligen gått upp och ner. Början va sjukligt bra, faktiskt va hela början av året sjutk bra. Början av sommaren va lite knasig på sitt sätt, men det blev underbar. Den bästa sommaren någonsin måste jag medge, I couldn't ask for more.

Hösten.. Har både varit sjutk bra men även lite sämre av olika anledningar. Varit nere på botten några gånger för att sedan ta mit uppåt mot toppen igen. 

Men måste faktiskt ge 2011 tummen upp, för jag har mått så otroligt j*vla bra så många gånger! <3

På hästfronten åkte ju alla hästarna på "stall Grönwall". Humle och Bonnie blev avlidade, Hanni och Zarre såldes och Nolita flyttade hem till Camilla. Det va såklart riktigt tråkigt och jag saknar det grymt mycket! Men efter det började jag rida Zollie som har gett mig massor med glädje! Allt ont för gott med sig. Motgånger föder framgångat så att säga. Kom ihåg det!


Och allt kul som hänt under året:

Falsterbo

Göteborg Horseshow

APU hos Camilla

Tävlingar & Träningar

Sommarjobb

Långa varma sommarkvällar med underbara vänner

Skoltävling

Jubileum & skolshow

Helsingborgsfestivalen

Ja massa saker, skulle kunna skriva flera sidor!



               

Har så sjukt många bilder från 2011, tänkte göra en bildbomb ngn dag, kanske imorgon? :D


 




Av Frida Edman - 31 december 2011 01:51

FÖRLÅT för jag inte uppdaterat..!

Stack till Camilla i morse ju med Julia. Sjukt kul hade vi! Red först ut Malle och Emcandria(?), Gick jättebra. Sen skulle vi skritta och trava ut Nolita (ni vet Zarres bebis som jag känt sen hon va ngra månader) och Matlida men Nolita har haft så mkt problem med mugg så hon har haft ont i benen. Hon gick väldigt stelt och konstigt så det blev bara en skrittrunda ist. Efter de red vi ut Charley och Cassie! Måste säga att jag fullkomligt älskar Charley! Alltid lika pigg och glad, han verkligen älskar livet! Galoppen är så sjukt rolig eftersom han är så snabb och gärna vill att man släpper honom. På sista galoppsträckan fick han rejsa och jäklar vad fort det gick! Härliga häst :), Sen hjälpte vi Camilla att mocka, strö, fylla på vatten osv i stallet. Mysigt måste jag säga! Vi ska snart dit igen och hjälpa till hihi :D


När jag kom hem har jag bara varit med Ninette, Lisa och Ella. Vi solade först och jag måste säga att jag blev gaanska brun ;) Underbart! Jag, Nette och Lisa drog hem till Nette och kollade film sen. Såg The Notebock. Herreguud så underbar film! Så sorglig och fin.. Måste ses!

If you are a bird, I'm a bird.


Antar att det blir kass uppdatering senare idag. Först till stallet och fixa till Zollie sen fixa mig, käka sen iväg på fest! Tagga, tagga, tagga!!


Nej nu måste jag sova så jag kommer upp imorgon,

Godnatt sugarpies!


 

Av Frida Edman - 30 december 2011 00:31

Disapointed.


Menmen, hoppas det blir bra ändå. Allt blir inte som man planerat tyvärr and it makes me sad.

Hur som helst ska det bli oförglömligt!

Ställer klockan på 8 imorgon, ger mig iväg tidigt med Julia till Camilla och hjälper henne med hästarna! :D Mockar, fixar och rider heela dagen, mysigt!

Sen hem och umgås med vänner, solar och planerar inför nyår. Sen utan att man vet ordet av så är det Lördag och nyår! Tagga 2012, helt nytt år, helt nya löften och helt nya mål.

Let's do this to the best year of our lives.


Nej nu ska jag joina kudden, godnatt!

 


 


Av Frida Edman - 29 december 2011 18:27

Haij!

Sov hos Mikkis som sagt och vi hade superkul! La oss typ 5 haha? Sen sov vi till 11! MAssa snack, mys, godis, wii och vår bästa humor ;) Tack för kvällen/natten/dagen tjejer! Slänger eventuellt upp ngn bild sen om jag lyckas sno från Mkkis hihi :D

Sen bar det av upp till Väla med Jannica, Ella och Lisa. Shoppade inför nyår; smycken, smink, nagellack. Ni vet sånt smått&gott som är bra att ha. Fick även med en supersöt halsduk hem som jag bara inte kunde motstå :$ Älskar att shoppa!

Är superduper taggad till nyår nu. Det kommer bli grymt! Behöver verkligen bara leva livet en kväll :)


Nu sitter jag och Nette hemma hos mig och ska nog hitta på ngt. Vi får se vart det leder,

höres!


 


Av Frida Edman - 28 december 2011 19:00

Är inte säker på att jag hinner blogga efter träningen eller hos mikkis, ska försöka, så gör iordning ett tidsinställt! Antar att vid denna tiden är jag påväg tillbaka till stallet med Zollie eller kanske är i ridhuset(?) och förhoppningsvis har träningen gått bra!

Hörs lateeerr!


       

      

Finaste ponnybus!


 

Av Frida Edman - 28 december 2011 14:02

Stabilt att jag halvsovit fram tills halv 2 haha! Så går det när man lägger sig kl. 4 på natten ich går upp 8. Inte riktigt min grej ;) Ska snart hoppa in i duschen och sen packa lite till ikväll, sen bär det av mot the stable!

Lovar att jag ska visa filmerna på Cappo, men dom är flera stycken och det tar så lång tid att ladda upp iom att dom inte är filmade med min kamera, men när jag har gott om tid så kommer dom upp! Promise :D


 

Printade en bild, visst är han fin? :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards